This page has moved to a new address.

FASHION: MAXI SKIRT VOOR IN DE WINTER

CHICKS ABOUT FASHION: FASHION: MAXI SKIRT VOOR IN DE WINTER

3 januari 2013

FASHION: MAXI SKIRT VOOR IN DE WINTER
























Bij de maxi skirt denk je misschien sneller aan de zomer. Afgelopen zomer was het namelijk echt een ware trend. Toch vind ik dat je de maxi skirts ook gemakkelijk in de winter kan dragen! Oké, de rokken zien er natuurlijk anders uit de zomercollectie, maar ik vind ze echt onwijs leuk.
Op dit moment zie je ze meer in donkere kleuren, bijvoorbeeld zwart, bruin en grijs, maar ook kleuren zoals bordeaux en smaragdgroen zie je op dit moment erg veel. Je kunt ze daarnaast met van alles combineren, denk aan sweaters, blazers, fake fur, truien, boots, hakken en noem maar op.




Serena van BeautyLab heeft een aantal handige tips opgeschreven die ik even kort heb samengevat.

Ben je lang?
Ga dan niet voor een effen maxi skirt, maar kies voor een model met minstens twee kleuren of een fijne print. Outfits in één kleur laten je alleen nog maar langer lijken. Draag de top eens over de rok heen, of draag een riem op de heupen. Laat je maxi skirt niet geheel tot de grond reiken, maar iets erboven. Dit breekt het geheel zodat je optisch minder lang zult lijken.

Ben je klein?
Ga dan voor een maxi skirt die bij jou tot op de grond valt, misschien lijk je daardoor zelfs iets langer. Probeer maxi skirts met printjes, franjes, toeters en bellen te vermijden, maar kies liever voor een effen exemplaar. Draag tops bij voorkeur in je rok en draag de rok in de taille om het accent daar te leggen. Op deze manier lijk je ook langer.

Heb je mooie rondingen?
Wanneer je wat breder op de heupen bent kun je het beste gaan voor een soepel vallende maxi skirt. Ga voor vloeiende, zwierige stoffen. Ga bijvoorbeeld voor een maxi skirt met plooien. Kleine prints kunnen bredere delen accentueren, dus ook hier kun je het beste voor effen maxi skirts kiezen of de wat grotere prints. Mocht je je graag slanker willen kleden kies dan eens voor donkere kleuren in plaats van lichte.
 


Zelf heb ik ook een zwarte maxi skirt voor in de winter. Hoe zou jij hem combineren? 








-Kiki-

Labels: , , , , , , ,

32 reacties:

Op 02 januari, 2013 , Blogger Simone zei...

Hm, maxi skirts staan mij echt niet!

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Kirsten zei...

Ik weet niet of ze me staan, ik heb er nog nooit een gepast maar ik ben vrij klein dus ik denk niet dat het staat hihi. Maar ik vind ze wel gaaf!

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Movuitton!! zei...

Ik vind ze echt super mooi en hip,maar ik denk niet dat ik dat nu ga dragen!
Leuke post!
movuitton.blogspot.be
Xx Mo Xx

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

Gaafe selectie !!

Ik heb een Maxi Dress die ik zou graag aan wil met een sweater maar ik ben best lang en vind dat het me niet echt staat ik lijk op een lange stok met een lange rok ofzo haha maar ik vind het wel geweldig :)

Daarnaast heb ik geen benul van wat voor shoes ik eronder aan moet doen :P

Love and Best Wishes,

Janice
the-fashion-milkshake.blogspot.nl

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger www.curlsandbags.com zei...

met een gestreept truitje is het echt erg mooi!
http://www.curlsandbags.com

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger LovelyLouLou zei...

Gelukkig nieuwjaar!
Een maxi skirt heeft niet mijn voorkeur alhoewel hij bij sommige mensen erg leuk staat.

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger ro zei...

me encantan las maxifaldas! un blog genial!

http://sweet-perdition.blogspot.com.es/

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Flora zei...

Leuk, k heb zelf alleen een maxi jurk die ik te zomers vind voor nu maar vind dat deze rokken inderdaad in de winter ook kunnen :).

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Ellen zei...

ik vind ze zo gaaf!

el-eventh

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Dascha zei...

Wauw, vind het echt prachtig!

xoxo
www.its-dash.blogspot.com

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

Love maxi skirts too!:)

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger xxx zei...

Ik ben er niet echt fan van, maar sommige mensen staat het super leuk!

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger MILEX zei...

so gorgeous

 
Op 02 januari, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

oh superleuk !

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

Wow, they're so inspiring!

Lubna
WWW.ELLEVOX.BLOGSPOT.COM

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

totally into this look-- warm & comfy :) happy new years!
-mili

callmemaeby.blogspot.com/

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger no. zei...

i totally totally totally love maxi skirt <3 <3
so fantastic post!

new post in my blog!
www.alicemazzara.blogspot.com

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Martay zei...

oeh. heel gaaf!


Liefs Marieke,
2NDtheytalk.blogspot.com

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Marlies zei...

Ik vind het er vaak prachtig uitzien, maar heb er nog nooit een gepast. denk dat het me gewoon voor geen meter staat aangezien ik nogal klein ben haha :)

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Sharon (Style-Chameleon) zei...

Leuk zeg!



http://style-chameleon.blogspot.com/

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Samiya Cusman zei...

Superleuke post!
x

http://samiyac.blogspot.com

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Anna and Klaudia zei...

amazing skirts :)

Giveaway Choies – 30 winners will get a scarf

 
Op 02 januari, 2013 , Blogger Joy | The life of Joy zei...

Ik heb er ook een en altijd als ik em aan heb vind ik het toch niet leuk staan..

 
Op 02 januari, 2013 , Anonymous Kiss and Make-up zei...

Niet mijn ding. Geef mij maar gewoon jeans :-)

 
Op 03 januari, 2013 , Blogger Tesa zei...

nice post! I love maxi skirts!

 
Op 03 januari, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Ik denk niet dat ze me zullen staan :(

 
Op 03 januari, 2013 , Blogger daggistr zei...

love this kind of skirts <3 !

 
Op 03 januari, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Ik hou hier wel van! Om je vraag te beantwoorden;
het was behoorlijk druk bij de River Island en veel sale!

www.ellesappellepauline.blogspot.nl

xoxo

 
Op 03 januari, 2013 , Blogger MondayNightFashion zei...

So far I've only been wearing maxi skirts in summer, but I saw that they have a lot of them in Zara...might get one in a nice burghundy color for the colder season!

 
Op 04 januari, 2013 , Blogger Levi (tlnique) zei...

Yess superleuk dit! Ik draag het altijd met een warme sweater :)

www.tlnique.blogspot.com

 
Op 04 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

superleuk! ik wil nog steeds een zwart of bordaux exemplaar want mijn lichtblauwe en beige zijn niet echt gepast voor de winter :D

 
Op 22 januari, 2013 , Blogger Unknown zei...

hele leuke post! ik ben ook heel erg maxi-skirt fan :)

- quecestlamode.blogspot.com

 

Een reactie posten

VERGEET MIJ NIET TE VOLGEN!

B L O G L O V I N' | F A C E B O O K | I N S T A G R A M

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage