This page has moved to a new address.

TUTORIAL: SOFT BOUNCY CURLS

CHICKS ABOUT FASHION: TUTORIAL: SOFT BOUNCY CURLS

30 oktober 2013

TUTORIAL: SOFT BOUNCY CURLS



Afgelopen jaar was ik bij een bloggers event van Coolcat. Hier was mijn haar onwijs mooi gekruld. Ik kreeg hier zoveel positieve reacties op, dat het tijd werd om op zoek te gaan naar de perfecte krultang. Al snel kwam ik in contact met de website Great Hair Extensions. Zelf heb ik gelukkig geen extensions nodig, want ik heb lang en dik haar van mezelf. Heb je wat korter of dunner haar en wil je ook mooie grote krullen dan kun je altijd een kijkje nemen. Zo zijn er verschillende soorten extensions. Denk bijvoorbeeld aan de flip in extensions. Deze kun je super gemakkelijk in een paar seconden zelf inbrengen.

Maar goed. Terug naar de krullen. Naast extensions heeft de webshop nog vele andere producten. Zo ook ISO krultangen. Deze kun je hier bekijken. Ik heb de 19mm. Hij is ontzettend fijn en wordt geleverd met een handschoen. De krultang is in verschillende kleuren verkrijgbaar. Ik raad deze krultang zeker aan. Dus ben je bijna jarig? Dan is dit een onwijs leuk cadeau om te vragen.
Ik gebruik alleen maar een hitte bestendige spray. Het merk maakt voor mij niet uit, als het maar je haar beschermt. Verder gebruik ik geen haarlak, want met deze krultang blijven de krullen super goed zitten.

Stap 1 | Heb je geen stijl haar dan moet je eerst je haar stylen en daarna laten opdrogen. Gebruik sowieso een hittebestendige spray. Zelf gebruik ik geen haarlak, maar wil je dit toch gebruiken dan moet je elke sectie van je haar sprayen voordat je de krul maakt. Zorg ervoor dat je het goed laat opdrogen, want anders verbrand je haar!

Stap 2 | Ik doe de bovenste deel van mijn haar in een staartje. Dit vind ik zelf makkelijker, omdat je anders in één keer zo’n bos haar hebt om te krullen.

Stap 3 | Begin zo hoog mogelijk bij je hoofd de krul om de krultang te wikkelen. Dit vanwege het volume en de krul die je later wilt krijgen. Wikkel het haar van je af op de krultang. Je wilt namelijk dat de krullen van je gezicht hangen. Zorg ervoor dat je alle krullen dezelfde richting maakt anders krijg je een hele andere look.

Stap 4 | Draai het haar helemaal om de krultang

Stap 5 | Wacht ongeveer 7 á 9 seconden. Hoe langer je de krul om de krultang houdt, hoe strakker de krul wordt. Wil je een losse krul, dan moet je hem korter om de krultang houden. Ik kies voor de 7 seconden, want later borstel ik de krullen uit.

Stap 6 | Dit is hoe de krul er dan ongeveer eruit komt te zien. Soms is het wat mooier gekruld, maar dat maakt op zich niet uit.

Stap 7 | Nu heb ik bijna alles gekruld. Nu gooi ik de krullen op mijn rug en ga ik beginnen aan de bovenste laag. Ik gebruik hiervoor dezelfde techniek, alleen laat ik ze iets korter om de krultang. Ongeveer 5 seconden.

Stap 8
| Om meer een natuurlijke look te creëren ga ik de krullen uitkammen. Wacht hiermee ongeveer 10 minuten zodat alle krullen zijn afgekoeld. 
En zo simpel is het! Zouden jullie het leuk vinden om vaker haar tutorials op mijn blog te zien?







Follow me on

Labels: , , , , ,

49 reacties:

Op 28 oktober, 2013 , Blogger perfect hippie zei...

Wat een mooie krullen! Al zal het best wel een duur apparaat zijn denk ik :(

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Hij is 73,34 euro!

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

It looks amazing :) Love your hair!
Would you like to follow each other on GFC and Facebook? :)

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger ST zei...

Krullen staan je echt heel mooi!

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Lizet zei...

Wauw, heel mooi! Lijkt me zeker leuk om vaker tutorials van je te zien! :)

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger 1310bynora zei...

wauw wat een prachtig resultaat!

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Esmée zei...

Oh wauw wat een mooie krullen! Heel mooi gedaan. x

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Anita - Fashion Attacks zei...

Wauw maakt super mooie krullen! Staat je heel goed!

X

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger The Style Class zei...

Wauw prachtig! Staat je ook erg mooi!

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Kelly zei...

Wauw wat een mooie krullen maakt deze. Staat je prachtig!

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Carola zei...

Krullen staan je echt mooi!

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Rowan - Rebels maar Romantisch zei...

Waah, dit is echt supermooi. :)

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Joy | The life of Joy zei...

Echt super vet! Ik heb laatst ook zo een krul tang gekocht maar dan van de kijkshop! I love it!

Xo

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Wauw, het resultaat is echt heel erg mooi. X

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Beauty! Super mooie foto's en leuk artikel Xx

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Nienq zei...

Ziet er goed uit Kiki! Blijft het ook lang zitten, dat is bij mij vaak het probleem:(

X

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Ik heb hem ook, hij is echt ge-wel-dig!
Staat je heel leuk!

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

I love your hairrrr ! Mooi gedaan !

X mayera

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Alexandra | asseenbyalex.com zei...

Wauw supergaaf resultaat! Helaas hebben krultangen etc. bij mij geen nut...

Xx Alex

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Wauw, wat gaaf die krullen! Je haar is zo echt mooi :)

xo Liesbeth
http://aboutfashionliesbeth.blogspot.nl/

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Eline zei...

wauw wat een prachtige krullen en jaloers op je haar!

 
Op 28 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Prachtig Kiek!

 
Op 28 oktober, 2013 , Anonymous mandy zei...

Onwijs mooi kiki!

Liefs Mandy
Www.jewelgift.nl

 
Op 29 oktober, 2013 , Blogger Petite-Sal zei...

Wauw heel mooi! Je hebt prachtig haar!!

X

 
Op 29 oktober, 2013 , Blogger Judith | Juudithhome zei...

Het staat je echt mooi! XO

 
Op 29 oktober, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Wauw! Zo'n handschoen is zó handig. Die zou bij iedere stijl- en krultang moeten zitten.

 
Op 29 oktober, 2013 , Blogger Sara zei...

Oh wauw, die zien er echt prachtig uit!

Liefs

 
Op 29 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

O, wauw! Dat staat je echt super goed! Je ziet er echt heel mooi uit met die toffe krullen.

Xjes Femke

http://femkesstyle.blogspot.nl/

 
Op 29 oktober, 2013 , Blogger Eline Blaise zei...

Prachtige krullen, je lijkt wel een prinses!

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Klopt! Is echt super handig, want heb hiervoor een keer flink mijn hand verbrand.

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Thanks!

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Dat probleem had ik eerst ook, maar deze blijft echt goed zitten.

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

Remington zeker ;-) Die heb ik ook gekocht haha

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Oliva uns zei...

you look amazing in those curls...really nice :))
come and see me too on:

www.olivains.com

 
Op 30 oktober, 2013 , Blogger Amber zei...

Wauw, PERFECTE krullen! Echt zo ontzettend mooi.

 
Op 31 oktober, 2013 , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker zei...

Wauw dat ziet er opeeens heel anders uit, staat je goed!!

 
Op 31 oktober, 2013 , Blogger Unknown zei...

OMG MOOI !!!

Je ziet er echt leuk uit zo meid dit is zeker een goede tang als ik naar het resultaat kijk :D


Ik heb net ook een nieuwe post en ben benieuwd naar je mening!

XXX

Come by at The Fashion Milkshake!
Right time for the last sun beam!

 
Op 31 oktober, 2013 , Blogger Robin zei...

Wauw wat een prachtig resultaat;)x

 
Op 31 oktober, 2013 , Anonymous Maartje zei...

Wow mooi zeg! Dat had ik echt niet verwacht. Bij mij lukt dat nooit zo mooi.

 
Op 01 november, 2013 , Blogger Unknown zei...

Dit is de tweede keer dat ik krullen bij mezelf heb gemaakt met deze tang.

 
Op 01 november, 2013 , Blogger Unknown zei...

Haha thanks.

 
Op 01 november, 2013 , Blogger Nonchalant Rebel zei...

Mn zusje werkt bij iso en die tangen zijn echt geweldig!!

xx Mounia
www.nonchalantrebel.blogspot.com

 
Op 07 november, 2013 , Anonymous Suzan zei...

welke is beter? Remington of deze? :)

 
Op 08 november, 2013 , Blogger Wendy zei...

WOW super mooi chick! Moet je zeker vaker doen!

XxX
http://fabulousstylews.blogspot.com
www.facebook.nl/fabulousstylews

 
Op 09 november, 2013 , Blogger Unknown zei...

Wat onwijs leuk dat zij daar werkt! Dus jij hebt er een hoop thuis ;-)

 
Op 09 november, 2013 , Anonymous Anoniem zei...

Waaaauw wat gaaf! En super bedankt voor je reactie op mijn blog :)

 
Op 12 november, 2013 , Blogger Elisse zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
Op 12 november, 2013 , Blogger Elisse zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
Op 18 november, 2013 , Anonymous Fleur zei...

Wauw, wat een mooi effect!
Echt niet normaal wat voor natuurlijke (lijkend) krul dat bij jouw stijle haar kan inbrengen, waanzinnig!

 

Een reactie posten

VERGEET MIJ NIET TE VOLGEN!

B L O G L O V I N' | F A C E B O O K | I N S T A G R A M

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage